Friday, December 23, 2016

اُجالا

دو  مہینے  میں علی  کی  شادی  تھی،  پیر  زمین  پر  نہیں  ٹک  رہے  تھے۔۔۔ لگتا  ہے  کل  ہی  کی  بات ہے  جب  خود  میںَ  دلہن  بن  کر  یہاں  آئی  تھی۔۔ پھر  کب  علی  اور  ماریہ  میری زندگی  میں آئے ۔۔ کب  اُن  کے  ساتھ  چھوٹے  چھوٹے  قدم  اُٹھاتی  میں  عمر  کا  اتنا  بڑا  حصہ  اتنی  جلدی  گزار  گئی۔۔ مجھے  تو  احساس  ہی  نہیں ہوا۔۔ کب  وہ  اٹھارہ سال  کی  نئی  نویلی  ڈری  سہمی  دلہن  اب ساس  بننے  جارہی  ہے۔۔ ابا  کے  گھر  میں کتنی سختیاں  جھیلییں ،  ابا  کی  قناعت  کی  عادت  کی  وجہ  سے  اپنی  تمام  خواہشات  کا گلا  گھونٹے  رکھا سوچا  تھا شوہر  سے  خوب  نخرے  اُٹھواؤں  گی۔۔ مگر  شوہر  نامدار  کی اماں  کے  آگے  تو  چنگیز  خان  بھی  پانی  بھرتا  تھا۔۔ بس  جیسے  تیسے  وہ  وقت  بھی نکال  ہی  لیا۔۔ اللہ  نے  میری  عبادتوں  اور  ریاضتوں  کا  بڑا  صلہ  دیا۔۔ مگر اب  تو  صحیح  معنوں  میں میرا  وقت  آیا  ہے،  لگتا  ہے  ساری  دنیا  کی  حکومت  ہی  مل  گئی  ہو۔۔ علی  کی  دادی  کے  بعد  گھر  اور  گھر  کے  تمام فیصلے  لینے  والی  مَیں  بن  گئی۔۔ علی  کے  ابا  نے  تو  ویسے  ہی  ساری  زندگی  اماں سے  ڈر  کر  گزاری  تھی  تو  مجھے  بھی  اُنہیں  ڈرا  کے  رکھنے  میں  زیادہ  دشواری نہ ہوئی۔۔ پھر  اللہ  نے  مجھے  بچے  بھی  بڑے  سعادت مند  دئیے،  اور  اب  ایک  اور  پروموشن  اب  تو  ساس  بن  کر  میری  چھب  ہی  اور  ہوگی۔۔ 
اتنی  ساری  تیاریوں  میں یہ  تو  یاد  ہی  نہیں  رہا  تھا  کہ  علی  کی  دلہن  اور ماریہ  کے  لئے  پارلر  کی  بُکنگ  بھی  کروانی  ہے۔۔ اِس  لئے  ایک شام  میں  نے  پرس  اُٹھایا  اور  شہر  کے  مشہور  ترین  پارلر  جا  پہنچی۔۔ پارلر  میں بھی (بلیک  فرائڈے)  کی  سیل  لگی  تھی  اور  خوب  رش تھا۔۔ میں  جس  خوشگوار  احساس  کے  ساتھ  آئی  تھی  وہ  ایک  دم  ہی  کہیں  غائب  ہوگیا۔۔ مجھے  افسوس  ہوا  کہ  ہم  اپنی  مذہبی  اقدار  کس  قدر غیر  محسوس  انداز  میں تیزی   سے  کھو  رہے  ہیں۔۔ جمعے  کے  مبارک  دن  کے  ساتھ  سیاہ  کا  لفظ  لگانا  مجھے  کس  قدر ناگوار  لگا۔۔ عید  پر  تو یہ  تمام  لوگ  دوگنی  قیتمیں  وصول  کر  اپنی  دوکان چمکاتے  ہیں  اور  کرسمس  کے  موقع  پر  مغرب  کی  اندھی  تقلید ۔ اف! لگتا  ہے  یہ  وہی  زمانہ  آ  پہنچا  ہے  جس  کے  بارے  میں  محمد  ﷺ  نے  کہا  تھا کہ  دین  پر  قائم  رہنا  گرم  انگارے کو  ہاتھ میں پکڑنے  کے  مترادف  ہوگا  (مفہوم)  انہی  سوچوں  میں  گھری  میں کاؤنٹر  سے  ہٹ  کر لابی میں آ  بیٹھی  جہاں  پہلے  سے  ہی  ایک  دلہن تیار  بیٹھی  تھی۔۔ اُسکو  دیکھ  کر  مجھے ایک  بار  پھر  اپنی  آمد  کا  مقصد  یاد  آیا  اور  میرا  موڈ  بہتر  ہونے  لگا۔۔ لیکن  کاؤنٹر  پر  رش  کی وجہ  سے  انتظار  تو  بہرحال  کرنا  ہی  تھا۔۔ سو  میں  اُس  ہی  کے  پاس  بیٹھ  گئی۔۔
ماشاءاللہ  آپ  بےحد پیاری  لگ  رہی  ہیں۔۔  سیاہ  عبائے  والی  لڑکی  نے  دلہن  سے  آکر  کہا  اور   ہمارے  سامنے  بیٹھ  گئی
دلہن  کے  چہرے  پر اپنی  تعریف  سن  کر ایک  خوبصورت  مسکراہٹ  پھیل  گئی۔۔
آپ  دونوں  ساتھ  ہیں  ؟  میں  نے  اُن  سے  پوچھا
نہیں میں  تو  کسی  کام  سے  آئی  تھی۔۔  سیاہ  عبائے  والی  لڑکی  کے  چہرے  پر  مسکراہٹ اب  بھی  تھی 
میں  بھی  اپنی  بہو  کی  بکنگ  کروانے  آئی  ہوں۔۔  میں نے  جانے  کیوں  کہہ  دیا۔۔  سیاہ  عبائے  والی  لڑکی  کی  مسکراہٹ  میں  کچھ  خاص  بات  ضرور تھی یا  شاید  میں اُس  ہی  سے  ملنے  آج  پارلر  پہنچائی  گئی  تھی۔۔ 
پارلر  بہت  اچھا  ہے  آنٹی  میری  دونوں چھوٹی  چھوٹی  بہنیں  یہیں دلہن  بنی  تھیں،  وہ  بھی  بہت  کیوٹ  لگ  رہی  تھیں۔۔  سیاہ  عبائے  والی  لڑکی  نے  خوش  دلی  سے  بتایا
چھوٹی  بہنیں ؟  اور آپ؟  میں  نے  عورتوں  والی  خصوصیت  کو  کام  میں  لاتے  ہوئے ایسا  سوال  کیا  جس  سے  مجھے  کوئی  مطلب  نہیں 
میں تو  سنگل  ہوں  ابھی۔۔  سیاہ  عبائے  والی  لڑکی  کا  چہرہ  اب  بھی  بشاش  تھا۔۔ 
مجھے  حیرت  ہوئی۔۔ وہ  کم  عمر  بھی تھی  اور  خوش  شکل بھی۔۔ پھر  اُس  کے  ماں  باپ  نے  اُسکو  چھوڑ  اُس  سے  بھی  کم  عمر بچیوں  کو  پہلے  کیوں  رخصت  کیا۔۔
لیکن  کیوں ؟  میں  پوچھے  بغیر نہیں  رہ  سکی
اُس  نے  عجیب  حیرت  سے  دیکھا  شاید  اُسے  بھی  میرا سوال  بے  مطلب  لگا  ہو۔۔
میرا مطلب  بیٹا کیا کہیں  بات ہوئی  ہے  یا  تمہاری  کوئی  خاص  ڈیمانڈ  ہے۔۔ میں  نے اپنے  تجسس کی مزید  بے  کار  وضاحت  کی۔۔
مگر  اُسکی  مسکراہٹ  بدستور  قائم  رہی،  عام  لڑکیوں  کی  طرح  نہ اُسکا  چہرہ  بجھا  نہ  وہ  پریشان  ہوئی۔۔
ممممم۔۔ ویسے  ڈیمانڈ  تو  نہیں۔۔ لیکن  آنٹی  مجھے  لگتا  ہے  کہ  ایک  لیول  کی  غیرت  مندی  تو  مردوں میں  ہونی  چاہئے۔۔
اُس  نے  کہا
مطلب؟  میں  نے پوچھا 
مطلب  یہ  کہ  آنٹی مجھے  یہ  سمجھ  نہیں آتا  کہ  جو  شخص  اور اُسکا  خاندان  لڑکی  کے  گھر  سے  آنے  والی  چیزوں  پر  اتنا  انحصار  کرتے  ہیں  وہ  بعد  میں  اُسے کیا  تحفظ  دیں  گے۔۔
کون  انحصار کرتا  ہے  بہو  کی  چیزوں  پر بیٹا
آنٹی  ایک بہت  بڑی  مثال  تو  فرنیچر  ہی  ہے۔۔ لڑکی  اپنا  بستر  تک  خود  لے  کر  جاتی  ہے، جو  شخص  اُس  کے لئے  اتنا  بھی  نہیں  کر  سکتا  وہ  لڑکی  سے  کیوں  توقع  کرتا  ہے کہ اُسکے  لئے  سب  چھوڑ  آئے  اور  خود  کو  بدل  دے،  اپنی  ہستی  مٹا  دے  اور ’’چوں‘‘  بھی  نہ  کرے !  اُسکا  لہجہ  پختہ  مگر  نرم  تھا
مگر  ہم  جس  معاشرے میں  رہتے  ہیں۔ میں نے  ایک  لولی  لنگڑی  دلیل  دینی  چاہی
معاشرہ  تو  ہم  سے  ہی  بنا  ہے  آنٹی  ۔۔ یہ  اُصول  بھی  خود  ہم  نے  ہی  اپنے  لئے  بنائے  ہیں  یہ  آسمانی  کتابوں  میں  تو  نہیں  لکھے۔۔  سیاہ  عبائے  والی  لڑکی  نے  مزید  نرمی  سے  کہا
مگر  یہ  تو  خوشی  ہے  ۔۔ لوگ  خوشی  سے  یہ  سب  دینا  دلانا  کرتے ہیں۔۔ میں  نے  کہا
یہ  تو  آپ  اُن  لڑکی  والوں  سے  پوچھیں  کہ  وہ  ساری  زندگی  اپنی  کون  کون سی  خواہشوں  کو  مارتے  ہیں  کہ  شادی  کے  وقت  سسرال  والوں  کی  خواشیں  پوری  کر  سکیں۔۔ اس  بار  اُس  کے  لہجے  میں  کاٹ تھی
تمہارے  خیالات  تو  باغیانہ ہیں۔۔ میں  نے  اُس  پر  طنز  کیا۔۔
ہاں  جی!  یہ  تو  میں  مانتی  ہوں۔۔ اِس  لئے  مجھے  ایسا  ہی  کوئی  شخص  چاہئے  جو  اتنا  مرد  بچہ  ہو  کہ  اِن  غلط  رسموں  کے  خلاف  آواز  اُٹھا  سکے۔۔ مقابلہ  کر  سکے۔۔ اُس  نے  بہت  نرمی  سے  میرے  طنز  کا جواب  گہری  مسکراہٹ  کے  ساتھ  دیا
میری  الجھن  میں  مزید  اضافہ  ہوگیا۔۔ اُسکا  سکون  دیکھنے  کے  قابل  تھا۔۔
ایسے  لوگ  بہت  کم  ہوتے  ہیں  بیٹا۔۔ میرا  لہجہ  التجائیہ  تھا  جیسے  میں  کچھ بھی  کر  کے  اُسے  قائل  کرنا  چاہتی  ہوں۔۔
یقیناً ۔۔ ایسے  لوگ  بہت  چند  ہیں۔۔ مگر مجھے یقین  ہے  کہ اگر  اللہ  نے  مجھے  اچھائی  اور  برائی  کی  تمیز سکھائی  ہے  اور  مجھے اتنا  شعور دیا  ہے  تو  میرے  لئے  ایسا ایک  شخص  بھی بنایا  ہوگا۔۔  سیاہ  عبائے  والی  لڑکی  کا  اعتماد  مجھے  بے  چین  کر  رہا تھا۔۔
اور  تمہیں  وہ  بہت  جلد  ملے  گا۔۔ پاس  بیٹھی  دلہن  نے  نم  آنکھوں سے  سیاہ   عبائے  والی  لڑکی  کو  دعا دی  تھی۔۔ 
دلہن  کی  نم  آنکھیں  بھی بہت  کچھ  کہہ  رہی تھیں
 سیاہ  عبائے  والی  لڑکی  ہمیں  اللہ  حافظ  کر  کے  دلہن  کو  جواباً  ڈھیروں  دعائیں  دیتی  چلی  گئی۔۔ مگر  اُس  کا  مسکراتا  چہرہ  اور  اُسکا  وہ  پر سکون  لہجہ  میں  ذہن  پر  نقش  ہوگیا۔۔
گھر  آکر  بھی  بے  چینی  برقرار  رہی۔۔ رات  کو بستر  پر  لیٹ  کر  ذہن  ایک عجیب  سفر  پر  نکل  گیا۔۔  یاد آرہا تھا۔۔ ابا  کی  آمدنی  کتنی  کم  تھی۔۔ جب  آپا  کی  شادی  ہوئی  ابا  کے  ماتھے پر  ہر  وقت  شکنیں  رہتی  تھیں  اماں  بولائی  بولائی  پھرتی  تھیں۔۔ چچا  میاں  اُنہی  دنوں  بیرونِ  ملک  سے  آئے  تھے۔ اُنہوں  نے  ابا  کے  ہاتھ پر  ایک  بڑی رقم  رکھی  تھی  اور  کہا تھا  کہ  یہ  میری  بھی  تو  بیٹیاں  ہیں۔۔ آپا  کی  رخصتی  کے  بعد  ابا  آنگن  میں  بیٹھ  کر  بہت  روئے  ،  ہم  سب  بہنوں  نے  سنا  تھا۔۔ وہ  اماں  سے  کہہ رہے  تھے۔۔ 
ساری  عمر  سفید  پوشی  کا  بھرم  رکھا  بیگم ۔۔ مگر  اب  کی  بار  ایسی  ضرورت  پڑ  گئی  کہ  میں  چھوٹے بھائی کو  منع  نہیں  کر  سکا۔۔ فرض  تو  میرا  تھا  کہ  میں  چھوٹوں  کو دیتا  مگر  بیٹی  کا  باپ  ہونا  کمر  کو  کبھی  جھکاتا  ہے  اور  کبھی  مکمل  توڑ دیتا ہے۔۔ سادہ  لوح  اماں  نے  اپنے  سخت  گیر  شوہر کو  پہلی  بار  روتے  دیکھا  تھا۔۔ تو  وہ  بھی  منہ  پر  دوپٹہ  رکھے  سسکیاں  روکتی  رہیں ۔۔ ابا  کو  چپ  کروانے  کی  اُن  میں  ہمت  نہ  تھی۔۔ 
پھر  ایک  کے  بعد  ایک چاروں  بیٹیوں  کی  رخصتی  ہوتی  رہی  ابا  کی  کمر  مزید  جھکتی  رہی۔۔ 
اف میں آج یہ  سب  کیا  سوچ  رہی  ہوں۔۔ ایک  چھوٹی  سی  لڑکی  کی  باتیں  کیوں  میرے  ذہن  میں  سوار  ہوگئی  ہیں۔۔ ہمیشہ  یہی  تو  ہوتا  آیا  ہے۔۔ ہر  لڑکی  اس  ہی  دوزخ  سے  گزر  کر  تو  دہلیز  پار  کرتی  ہے
معاشرہ  تو  ہم  سے  ہی  بنا  ہے  آنٹی  ۔۔ یہ  اُصول  بھی  خود  ہم  نے  ہی  اپنے  لئے  بنائے  ہیں  یہ  آسمانی  کتابوں  میں  تو  نہیں  لکھے۔۔  
اُس  لڑکی  کی  آواز  میرے  کانوں  میں  گونجی۔۔
آسمانی  کتاب؟  کیوں  لیا  اُس  نے  آسمانی  کتاب  کا  نام۔۔ کیوں  لے آئی  وہ  اس  کتاب  کو اس  معاملے  کے  بیچ  مَیں۔۔ اگر  آسمانی  کتاب  یہ  نہیں  کہتی  تو  پھر  کیا  کہتی  ہے۔۔ 
وہ  تو  کہتی  ہے کہ  اللہ  تم  پر  آسانی  چاہتا  ہے  اور تم  پر  دشواری  نہیں  چاہتا (سورہ  بقرہ)۔۔ 
تو  میں  نے  کیسے  دشواری  میں  ڈال  دیا  کسی  کو۔۔ میرے  سینے  میں  ایک  ٹیس  سی  اُٹھی  ۔۔ مجھے  تو  اپنی  عبادتوں  پر  بہت  ناز  تھا۔۔ میں  رحمن  کے  بندوں کو کبھی  کوئی  آسانی  نہ  دے  سکی  ۔۔
یہ  تو  آپ  اُن  لڑکی  والوں  سے  پوچھیں  کہ  وہ  ساری  زندگی  اپنی  کون  کون سی  خواہشوں  کو  مارتے  ہیں  کہ  شادی  کے  وقت  سسرال  والوں  کی  خواشیں  پوری  کر  سکیں۔۔
اُس  لڑکی  کی  باتوں  نے  مجھے  کٹہرے  میں لا  کھڑا  کیا۔۔ اور کٹہرا  بھی  کس  عدالت  کا۔۔ خود  اپنے  ہی  ضمیر  کا؟  انسان  کے  لئے سب  سے  زیادہ  تکلیف  دہ  خود  اپنی  ہی  نظروں  میں  گرنا  ہوتا  ہے۔۔ اور  یہ  تکلیف  سہنے  کی  مجھ  میں سکت  نہیں۔۔
میں بستر  سے  اُٹھ  کھڑی  ہوئی۔۔ تازہ  ہوا  کو  اندر  اُتارنے  کے  لئے  کھڑکی  کے  پاس  گئی  تو  دیکھا  کہ  رات  کی سیاہ  دھاری  صبح  کی  سفید  دھاری  سے  الگ  ہو  رہی  تھی۔۔ ایسا  لگا  جیسے  میرے  قلب  کے  اندر  بھی  سیاہ  اور  سفید  ایسے  ہی  الگ  ہوگیا  ہو۔۔ اللہ  سبحانہ  وتعالیٰ  نے  مجھ  پر  کس  قدر   عظیم  احسان  کردیا  ہے۔  میں  کل  ہی  علی  کی سسرال جا  کر  کہہ دوں  گی  کہ  دلہن  کے  ساتھ  کچھ  نہیں  آئیگا۔۔ اُسکو جو  بھی  پسند  ہے وہ  خود  علی  اُس  کے  لئے  خریدے  گا۔۔  ہم  اُسکے  گھر  سے  ہی  نکاح  کر  کے لے  آئینگے  اور  پھر  اُسکے  تمام  رشتے داروں  کو  خود  دعوتِ  ولیمہ  میں بلائیں  گے۔۔ یہی  سنت  ہے  اور اس  ہی  میں برکت  ہے۔۔ 
دور  اور  قریب  کی تمام  مسجدوں میں فجر  کی  اذانیں  گونج  رہی  تھیں۔۔ دور  کہیں  آسمان  پر  ایک  اُجالا  پھیل  رہا  تھا۔۔ اور  ایک  اُجالا  میرے اندر۔۔ 

No comments:

Post a Comment

Best Blogs

Reflective Journal ربوبیت کا

انسان  کے  لئے  دنیا  میں  جو  چیز سب  سے  زیادہ  اہم  ہے  وہ  ہے  ’’تعلق‘‘ خواہ  وہ  خونی  رشتے  ہوں،  معاشرتی  تعلقات،  یا  ارد  گرد  کے  ...