Thursday, December 29, 2016

روشنی کا استعارہ

قلم کار کے  ذریعے  زندگی  سے  سیکھے  ہوئے اسباق  آپ  سب  کے  ساتھ  بانٹے  اور اللہ  سبحانہ  و  تعالیٰ  کا ہمیشہ  بڑا شکر کیا  کہ  اُس  نے مجھے  روز مرہ  ہونے  والے  چھوٹے چھوٹے  واقعات  سے  زندگی  کے  بڑے  بڑے  سبق  سکھائے۔۔  لوگوں  کو  اپنی  ناکامیوں  اور  آسودہ  خواہشات  کی شکایتیں کرتے دیکھ  کر میں  ہمیشہ  اپنے  لئے شکر  کی  کوئی  وجہ  نکال  لیتی۔۔ اور میں  اُن  راستوں  پر  خوشی  خوشی  چلتی  رہی  جہاں  جہاں  اللہ  سبحانہ  و  تعالیٰ مجھے  چلاتا  رہا۔۔ اور  اب  اتنے  سال  بعد  اتنے آگے  بڑھ  کر  پیچھے  دیکھوں  تو میں  حیران  ہو جاتی  ہوں  کہ  اللہ  نے  ان  تمام نعمتوں اور اس شعور کے  لئے  مجھے  چُنا۔۔ 
جس  عمر  میں  عموماً  لوگ دنیا  کی  رنگ  اور  روشنی  میں  آنکھیں  چندھیائے  چلتے  ہیں  اُس  عمر  میں  اُس  نے الحمداللہ مجھے  اپنی  پرُنور راہِ  ہدایت  دکھائی۔۔ اور  جس  زمانے  میں  تمام  ہم عمر  اپنی  نصابی  کتابوں  سے  ہی  نالاں  تھے  اُس  وقت  میں نصاب  کے  ساتھ  ساتھ  ممتاز  مفتی  اور  اشفاق  احمد  کی  کتابیں  پڑھتی  رہی۔۔ اور  اُن  کو  پڑھ  پڑھ  کر  اُن  کے  جیسا  لکھنے  کی  مجھے  شدید  خواہش  ہوتی۔۔ مگر  تب  یہ  لگتا  تھا  کہ  میَں  نے  زندگی  کو  ابھی اُس  طرح  نہیں  سمجھا۔۔ 
اشفاق  احمد کی  تحریروں میں یوں  تو  بہت  خاص  باتیں  تھیں۔۔ مگر  جو  اُنکی  تحریروں  کو سب  سے  زیادہ جاندار  بناتے  ہیں  وہ  ہیں  اُنکے  ’’بابا‘‘  اور  بابا   کے  ڈیرے  پر  ہونے  والی  تعلیمات۔۔ سیکھنے  کو  اب  بھی  بہت  کچھ  ہے اور  سکھانے والے  بھی اپنے  تئیں  یہ  کام  کررہے  ہیں بس  ہم  ہی  آنکھیں  اور  کان  بند  کرلیتے  ہیں۔۔ دل پر  اتنے  دبیز  پردے  ڈال  لیتے  ہیں  جیسے  امی  نے ڈرائنگ  روم  میں  ڈال  رکھے  ہیں۔۔ ہمیں  لگتا  ہے  اِس  طرح  دل  باہر  کی  کثیف دنیا  سے محفوظ  رہے  گا۔۔ لیکن  یہ  بھول  جاتے  ہیں  کہ  پھر  اِس  طرح  دل  روشنیوں  سے  بھی  تو  محروم  رہ  جائے گا۔۔
خیر! ایسی  ہر  نادانی  کے  بعد  انسان  کو  سمجھ  جانا  چاہئے  کہ  ابھی  بہت  کچھ  سیکھنا  باقی ہے  اور  وہ ابھی  علم  و  معرفت  کے  میدان  میں کئی  لوگوں  سے  بہت پیچھے  ہے۔۔ دراصل  اِن  بابا  صفت  لوگوں  کی  فطرت  بھی  ہم  جیسے  ڈیڑھ  عقلمندوں  کے  لئے  بڑا  مسئلہ  ہے۔۔ یہ  اپنی  نیکیوں  کے  مشتہر  نہیں  ہوتے۔۔ یہ  اپنی صلاحیتیوں  کا  پرچار  نہیں  کرتے۔۔ اگر کرنے  لگتے  تو  شاید  ہم  پہلے  سمجھ  جاتے۔۔ مگر  جب  خدا سورج  کی  روشنی  سے  گھاس  کو  رزق  پہنچانا  چاہے  تو  سورج  کی  کیا  مجال  کے  کسرِ  نفسی  سے  کام  لے۔۔
بابا  جی  سے  میری  پہلی  ملاقات  اُس  ہی  جگہ  ہوئی  جسے  اب  میں  ڈیرہ  کہتی  ہوں  حالانکہ  اُس  پہلی  ملاقات  میں  ،  میَں  نے  اُنہیں  نہیں  پہچانا۔۔
کبھی  کبھی  اچھے لوگ  اتنے  برے  حالات  میں  اور  برے  لوگ  اتنے  اچھے  حالات  میں  ملتے  ہیں  کہ  ملاقات  اور  شخصیات  کے  تاثر  گڈمڈ  ہوجاتے  ہیں۔۔ خیر  مجھے  اُن  سے  ملانے  کا  زبردستی  اہتممام  کیا  گیا تھا  اور  ملاقات  کے  لئے  مجھے  تقریباً  ڈھائی  گھنٹے  کا  انتظار  کروایا  گیا  تھا۔۔ بہرحال جب  تک  اُنکی  حاضری  ہوئی  میں  اچھی  خاصی اُکتا  چکی  تھی۔۔ اور  وہ  ایک  کڑک  نظر  ڈال  کر  گزر  گئیں۔۔ گفتگو  ہوئی .. گو کہ  میری  طرف سے  متاثر  کن  نہ تھی  مگر  اُس  دن  اُس  بری  سی  ملاقات  میں بھی  ایک اور چیز  تھی  جو  بہت  اچھی  تھی۔۔ اُنہوں نے مجھے   لفظ  ’’اللہ‘‘  کے  معنی  سمجھائے۔۔ حیران  کر دینے  والاـ واقعی  اللہ  کی  قدرت  ایسی  ہی  تو  ہے۔  حیران  کر دینے  والی۔۔ انسانی عقل  سے  ماورا۔
 اُس  دن  میں  وہاں  سے  یہ  سوچ  کر  آئی  تھی  کہ  میں  اُن  سے  شاید  پھر  کبھی نہ  ملوں  گی۔۔ مگر  اللہ  نے  مجھے  کئی  بار  حیران  کیا
میں  اُن  کے آس  پاس  چلتی  رہی  میرے  شیشہء دل  پر  کچھ  میرے  نفس کی  گرد  تھی  کچھ  باہر  کے  پُر کثیف  ذہنوں کی  مہربانی  سے  میرا  دل  کالا  کوئلہ  ہوتا  گیا۔۔ اللہ  نے  بہتیرے  وسائل  بنائے  کبھی  گرد  جھاڑنے کی  کوشش کی  کبھی  دھونے  کی۔۔ مگر  میں  نے  دل  کی  کھڑکیوں پر  وہی  بھاری  پردے  ڈال  رکھے  تھے  جہاں  سے نہ کوئی  ہوا  داخل  ہو رہی  تھی  نہ  روشنی۔۔ میں  نے  ایک  ایسے  بابا  کو  جس  کی  مجھے  ہمیشہ  تلاش  تھی۔۔ پھپھو  سمجھ  لیا۔۔  میَں  نے  زندگی  میں کبھی  اپنی ناقص  العقلی  کا  اعتراف  نہیں  کیا  لیکن  اُنہیں  پہچاننے  کے  بعد  ہر  سانس  مجھ  پر گراں  گزرتی  رہی۔۔ میں  نے  کہا تھا  کہ میں  نے  بہت دنیا  دیکھ  لی۔۔ اُنہوں  نے  کہا  کہ  دنیا  کبھی  پرانی  نہیں ہوتی۔۔ یہ  بات  مجھے  اُن  کو  پہچاننے  کے  بعد  ہی  سمجھ  آئی 
 سورہ  الحجرات  کو  اپنی  پسندیدہ  سورہ  کہنے  کے  باوجود  میں  بد گمانیوں  میں  پڑ  گئی  اور  ایسی  پڑی  کہ  اُنہی  کو  سچ  سجمھتی  رہی۔۔ کسی  اور  زاویے  سے  سوچا  ہی  نہیں۔۔ اِس  طرح  اللہ  نے  مجھے  یہ  سکھایا  کہ شیطان  نے کس  طرح  مجھے  گھیرا  ہوا  ہے۔۔ اور  مجھے  اُس  سے  بچنے  کی  کتنی  ضرورت  ہے۔۔ 
یہ  روشنی  بھی  بابا  کی  تعلیمات  میں  ہی  تھی۔۔ بغیر  کسی  کو  مشکل  میں  ڈالے  بغیر  کسی  عدالت  میں  کھڑا  کئے۔۔ بغیر  اپنی  نیکیوں  کی  تشہیر  اور  دوسرے کے  گناہوں  کے  اعلان  کئے  اُنہوں  نے صحیح  اور  غلط  کو  ایک  مرتبہ  پھر  کھول  کر  رکھ  دیا  اور واضح  کردیا۔۔ کہ  انسان  کو  اِن  یاد  دہانیوں  کی  بار  بار  ضرورت  ہوتی  ہے۔۔ اُنہوں نے دعا کی  بنیاد  پر انسان  اور  خالق  کے  رشتے  کو  سمجھایا۔۔ کوئی  بڑی  بڑی  دلیلیں  نہیں  دیں۔۔ کوئی  کتابی  باتیں  نہیں کیں۔۔ مگر  اُس  دن  کے  بعد  سے مجھ سمیت  بہت  سے  لوگوں  کی  دعائیں  صحیح  ہوگئی  تھیں۔۔ میَں  نے  اپنے  لئے  جو  مانگنا  چھوڑ  دیا  تھا  وہ  مانگنے  کی  ہمت  مجھے  دوبارہ ہو  گئی  تھی۔۔
  میں  نے  ذکر  اذکار  کی  کئی  محفلیں  دیکھیں  تھیں۔۔ سنی  تھیں۔۔ اُن  میں  شرکت  کی  تھی۔۔ مگر  میں  اُن  کی  دعاؤں  میں  شریک نہیں  ہوتی تھی۔۔ مجھے  لوگوں  کے  الفاظ  اتنی  آسانی  سے  اثر  نہیں  کرتے۔۔ مگر ہر صبح اُس  بیس  منٹ  کی  بیٹھک کا  اب  میں اسلئے  انتظار  کرتی  ہوں  کہ میں  وہاں  اپنے  لئے  کچھ  مانگوں۔۔ مجھے  وہاں  بیٹھ  کر  لگتا  ہے  کہ اللہ  سن  رہا  ہے۔۔ میرے  دل  کا  آئینہ شفاف  نہ  بھی  ہو سکے مگر  دُھل  تو  رہا ہے۔۔ ’’بابا  جی‘‘  تو  میں  نے  اُنہیں  مان  لیا  تھا۔۔
بابا  جی  کہتے  ہیں  کہ  قیامت کے دن  جب  اُن  نعمتوں  کا  پہاڑ  لگا  ہوگا  جنہیں  ہم  نے  ضائع  کردیا  تو  ہم  کیسے  حساب  دیں  گے  یہ  سوچیں۔۔ اِسکی  فکر  نہ  کریں  کہ  یہ  پہنا  ہوا  جوڑا  دوبارہ  کیسے  پہنوں۔۔  کانٹا  بھی  چبھے  تو  شکر  کریں،  سکون  کی  تلاش  ہے  تو توقعات  کم  رکھیں۔۔ اور  یہ  سب  وہ  اتنے  عام  ہلکے  پھلکے  انداز  میں  کہتی  رہیں  کہ  خود  ہی  ماننے  کا  دل  کرتا  رہے۔۔  مجھے یقین  ہو  چلا  کہ  اثر  اُس  ہی  کی  بات  میں  ہوتا  ہے  جو  خود  عمل   
 کرتا  ہے۔۔ اور جس  کے  عمل  میں  ریاکاری  نہیں  ہوتی۔۔
میں  نے  یہ  سیکھا کہ  کچھ  لوگ  ایسے  ضرور  ہوتے  ہیں  جن  کے  آگے  چھوٹا  اور  کم تر  ہونے  کا  احساس  آپ  کو  تذلیل  نہیں  تسلی  دیتا ہے ۔۔ 
 مجھے  خوشی ہے کہ  یہ  تسلی  محسوس  کرنے کا  شرف  اللہ  نے  مجھے  دیا۔۔ اللہ  نے  سیکھنے  کی اور اپنے  نفس  کے  اندھے  پن  کو  پہچاننے  کی  توفیق     دی۔۔ 

میں  بابا  جی اور  اُن  سے سیکھے  ہوئے  علم  کی  معترف  ہوں۔۔ شکرگزار  ہوں  کہ  اُنہوں  نے  بلا  تفریق میرے  پچھلے  اعمال  کے  باوجود  مجھے  بھی  اپنی  روشنیوں  سے  مستفید  کیا
اور  میں  آئندہ  اُنکی  تمام  تعلیمات کو کسی  نہ  کسی  صورت ’’قلم کار‘‘  میں  درج  کرتی  رہوں  گی۔۔ لیکن  آج  میں  ہر  پڑھنے  والے  سے  بولوں  گی۔۔ کہ مجھ  جیسی  ہر  وَردہ  شاکر  کی  زندگی  میں  کوئی  نہ  کوئی  بابا جی  تو  ہونگی۔۔ تو  اُیسی  روشنی  کے  استعارے  کے  لئے  مجذوب  بن  جایئے  گا۔۔ زندگی  بہت  چھوٹی  ہے  اِس  میں  پچھتاوں  کے  بجائے  شکرانوں  کو  شامل  کر  لیجئے  گا،  کیونکہ  ایسی  کسی  روشنی  سے  چند  دن  ہی سہی  محروم  رہ  جانے  کا  دکھ  مجھ  سے  زیادہ  کون  جانے  گا


اللہ  ہم  سب  کو  ہمارے  نیک  مقاصد  میں  کامیاب  کرے  اور  ہمیں  معاشرے  کی  فلاح  کے  لئے  فعال  کردار  ادا  کرنے کی  توفیق  دے۔  آمین

2 comments:

  1. Ameen...
    mukhtasir mger purasar tehreer..
    Allah tala kese dilun ko pher deta hyna :))

    میں نے کہا تھا کہ میں نے بہت دنیا دیکھ لی۔۔ اُنہوں نے کہا کہ دنیا کبھی پرانی نہیں ہوتی۔۔ یہ بات مجھے اُن کو پہچاننے کے بعد ہی سمجھ آئی

    ye baat zara hamein bhi samjhadein :)

    ReplyDelete
  2. very nice..mager mujhy tu ye perh ker lag reha hai ke aap main khud baba wali khsosiat pida hochuki hain

    ReplyDelete

Best Blogs

Reflective Journal ربوبیت کا

انسان  کے  لئے  دنیا  میں  جو  چیز سب  سے  زیادہ  اہم  ہے  وہ  ہے  ’’تعلق‘‘ خواہ  وہ  خونی  رشتے  ہوں،  معاشرتی  تعلقات،  یا  ارد  گرد  کے  ...